آموزش پیش دبستانیفرانسه
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت
تعداد صفحات: 8
آموزش پیش دبستانی
ساختار آموزشی
حضور در دورههای آموزش پیش دبستانی در کشور فرانسه اختیاری و رایگان بوده وبه منظور آموزش کودکان رده های سنی 5-2 سال در نظر گرفته شده است. شایان ذکر است آندسته از کودکانی که تا روز اول سال تحصیلی مدارس به سن 2 سالگی رسیده باشند، مورد پذیرش واقع میگردند اقداماتی نیز در خصوص اولویت احداث مدارس مذکور در نواحی محروم اجتماعی کشور صورت گرفته است.
کودکان رده سنی 2سال(حدود 40% ) منحصرا در چارچوب مدارس و ظرفیت کلاسهای آموزشی موجود و کلیه کودکان رده سنی3سال مورد پذیرش قرار میگیرند و این در حالیست که در سال1960 میلادی تنها 36% از کودکان فرانسوی مورد پذیرش مراکز آموزش پیش دبستانی قرار گرفتند. هدف غائی وزارت آموزش و پرورش، پژوهش و فنآوری فرانسه از ارائه دورههای آموزش پیش دبستانی، ارتقاء توانمندیهای کودکان، در جهت شکل دهی به شخصیت اجتماعی آنان میباشد. از سال 1995 میلادی، طرح آموزش واقعی پیش دبستانی با اهداف دقیق و کارآموزان متبحر بهاجرا گذارده شد. درتمام مدت 26 ساعت آموزش در هفته، آموزش زبان از امتیاز ویژه ای برخوردار بوده و تسلط شفاهی و آشنایی با نوشتار،تقویت قدرت احساس، تخیل و قدرت خلاقیت دانش آموزان از طریق پرداختن به آموزش هنری توسعه مییابد.گفتنی است که بالغ بر20هزار مرکز آموزش پیش دبستانی به ثبت نام از بیش از2میلیون کودک فرانسوی مبادرت مینمایند. در صورت عدم وجود کلاسهای پیش دبستانی،کودکان رده سنی 5 سال به کلاسهای آمادگی و مدارس ابتدایی پیوسته و به چرخه آموزش ابتدایی ومقدماتی وارد میگردند.از آنجاییکه کشور فرانسه از تجربه فراوانی در ارائه آموزش پیش دبستانی به کودکان برخوردار میباشد، از این روی بیش از99% کودکان رده سنی3 سال در این مدارس حضور مییابند. رقم مذکور درخصوص کودکان رده سنی2سال بر2/ 35 % بالغ میگردد.تحصیل در مدارس عمومیپیش دبستانی رایگان میباشد واین در حالیست که مراکز خصوصی به اخذ شهریه تحصیلی مبادرت مینمایند. مدارس عمومیپیش دبستانی نیز توسط شهرداری ها احداث و اداره میگردند. طبق قانون اصلاحیه آموزشی مصوب15جولای1989و قانون مصوب 1975کلیه کودکان فرانسوی رده سنی3 سال از امکان حضور در مهدهای کودک برخوردار میباشند.علاوه بر این قانون مصوب6 سپتامبر 1995 نیز که در خصوص نمایش ساختار و نحوه عملکرد مهدهای کودک تصویب گردیده بر تقویت خصیصههای بالقوه کودکان، به فعل در آوردن آن در جهت شکل گیری شخصیت آنان و فراهم آوردن بهترین امکانات در جهت موفقیت کودکان در مدارس ویادگیری بیشتر تأکید دارد.
گفتنی است درمهدهای کودک کشور فرانسه از تخصصهای سرباز معلمان جهت آموزش کودکان استفاده میگردد چرا که خدمت سربازی درحال حاضر در کشور فرانسه به حالت تعلیق در آمده و با اجرای طرح جامع جذب سرباز معلم JAPD جایگزین گردیده است.از سوی دیگر،جهت جبران به حد نصاب نرسیدن تعداد ثبت نام کنندگان مهدهای کودک،که معمولاً در مناطق کم جمعیت وکوهستانی کشور رخ میدهد، کودکستانهای بین منطقه ای تأسیس گردیده است که به ارائه خدمات آموزشی به کودکان نواحی مختلف مبادرت مینمایند.در مناطق کم جمعیت نیز کلاسهای موقتی پاره وقت تشکیل میگردد.به طور کلی دانش آموزان به سه رده سنی کودکان،رده سنی نوجوانان ورده سنی جوانان تقسیم میگردد. گفتنی است، تقسیم بندی فوق در جهت مد نظر قرار دادن بلوغ فکری و استعداد یادگیری ردههایسنی از انعطاف پذیری برخوردار میباشد.تیم تدریس، با مشورت والدین به تعیین جایگاه کودکان در ردههای سنی آموزشی مطابق با استعداد ها و نیازهای آنان مبادرت مینمایند. سه رده سنی مذکور با اولین چرخه آموزشی تطابق داشته در حالی که رده سنی جوانان و مقطع آموزش مقدماتی متوسطه با چرخة آموزشی پایه و مقدماتی تطابق دارد. چرخههای آموزشی چندین ساله نیز با هدف برآورده نمودن نیازهای کودکان طراحی گردیده است. متوسط آموزش هفتگی26 ساعته به کودکان مقطع پیش دبستانی ارائه میگردد.
سیاستهای آموزشی
مهمترین سیاست آموزشی مقطع پیشدبستانی فرانسه بر این اصل استوار است که مراکز پیشدبستانی به عنوان ابزاری جهت برخورداری از برابری فرصت محسوب میگردند، چرا که کودکان از طریق به کارگیری زبان و توسعه این وسیله ارتباطی، به آمادهسازی خود در جهت پرداختن به تمرینات ذهنی که لازمه موفقیت در مقاطع آموزش ابتدایی و کالج است، مبادرت مینمایند.
اهداف آموزشی
از جمله مهمترین اهداف آموزشی مقطع آموزش پیش دبستانی میتوان به موارد ذیل اشاره نمود:
1- بیداری حواس و رشد عاطفی کودکان به ویژه کودکان متعلق به خانوادههای کارگران و مهاجرین
2- پیشگیری از افت تحصیلی کودکان طی سنوات آموزش پایه
3- توسعه کلیه امکانات بالقوه کودک درجهت شکلپذیری شخصیت و فراهمسازی فرصت کسب موفقیت در تحصیل، اشتغال و زندگی وی
4- رشد هوشی، حسی– حرکتی و ذهنی کودکان
5- رشد ارتباطات غیرکلامی (بیدارسازی حس زیباییشناسی و درک هنری) و کلامی (کیفیت کلام و تمرین زبان)
6- آگاهی نسبت به زمان و مکان
سایر محصولات :
آموزش پیش دبستانیفرانسه
آموزش پیش دبستانیفرانسه ...
آموزش پیش دبستانی 10 صآموزش پیش دبستانی 10 ص...
آموزش پرورش و تولید میگو 17 صآموزش پرورش و تولید میگو ...
پاورپوینت استراتژی به اصطلاحات عملیاتی 40 اسلایدپاورپوینت استراتژی به اصطلاحات...
آموزش و پرورشآموزش و پرورش...
پاورپوینت ارگونومیپاورپوینت ارگونومی...
آموزش و پرورش پیش از دبستانآموزش و پرورش پیش...
پاورپوینت ارزیابی موجودیها.PPTپاورپوینت ارزیابی موجودیها.PPT...
آموزش و پرورش اثر بخش چیست 6 صآموزش و پرورش اثر بخش چیست 6...
آموزش مهارت های زندگی و نقش مشاوره 18 صآموزش مهارت های زندگی و...
آموزش قراردادی 25 صآموزش قراردادی 25 ص...
پاورپوینت ارزیابی کیفیت اجرایی ماشین های حفاریپاورپوینت ارزیابی کیفیت اجرایی...
آموزش ضمن خدمت و آثار آن بر افزایش کارآییآموزش ضمن خدمت و آثار...
آموزش زبان خارجی و عوامل افت تحصیلیآموزش زبان خارجی و...
پاورپوینت ارزیابی عملکردپاورپوینت ارزیابی عملکرد...
آموزش بزرگسالان در جهانآموزش بزرگسالان در جهان...
پاورپوینت ارزشیابی آموزشی 188 اسلایدپاورپوینت ارزشیابی آموزشی 188...
آموزش بزرگسالان 20صآموزش بزرگسالان 20ص...
آموزش برای همه 16 صآموزش برای همه...
پاورپوینت ارتقاء و حفظ کرامت مردم در نظام اداری 14 اسلایدپاورپوینت ارتقاء و حفظ کرامت...
آموزش الکترونیکیآموزش الکترونیکی...
پاورپوینت ارتباط بین سود و قیمت سهام 22 اسلایدپاورپوینت ارتباط بین...
آموزش اثر بخش معلم از نظر گوردون 11صآموزش اثر بخش معلم از نظر گوردون...
آموزش ابتدایی 10 صآموزش ابتدایی 10 ص...
آموزش ، تشویق ، تنبیهآموزش ، تشویق ، تنبیه...
آموزش 27 صآموزش 27 ص...
آلودگی محیط زیست 10صآلودگی محیط زیست 10ص...
آلودگی آب آلودگی هوا 14صآلودگی آب آلودگی...
آشنایی با تاسیسات الکتریکیآشنایی با تاسیسات الکتریکی...
آشنایی با برخی مفاهیم و واژه های مورد عمل در بازرگانی خارجیآشنایی با برخی مفاهیم و واژه...
آشنایی با برخی مفاهیم اساسی حسابداری مدیریت هزینه یابی برمبنای فعالیت، ارزیابی متوازن و ارزش افزوآشنایی با برخی...
آشنایی با حسابداریآشنایی با حسابداری...
دانلود تحقیق درباره علل ضعف دانش آموزان در درس ریاضیدانلود تحقیق درباره علل ضعف...
آسیا 30 صآسیا 30 ص...
پاورپوینت ادبیاتپاورپوینت ادبیات...
آزمون های تشریحیآزمون های تشریحی...
آزادی فردی و حدود آن در حکومت اسلامی 18 صآزادی فردی و حدود آن در حکومت...
پاورپوینت اختلالات هویت جنسی 30 اسلایدپاورپوینت اختلالات هویت جنسی 30 اسلاید...
آرتریت 6صآرتریت 6ص...
پاورپوینت اختلالات شخصیتی 16 اسلایدپاورپوینت اختلالات شخصیتی 16 اسلاید...
آرتروز 12صآرتروز 12ص...
آرایه های ادبیآرایه های ادبی...
پاورپوینت اختلال وابستگی به مواد 28 اسلایدپاورپوینت اختلال وابستگی به...
آرایه های ادبیآرایه های ادبی...
آرایه های ادبی 16 صآرایه های ادبی 16 ص...
پاورپوینت اتوماسیون صنعتی PLCپاورپوینت اتوماسیون صنعتی PLC...
آرامش به جای استرس امتحان 16صآرامش به جای استرس امتحان...
پاورپوینت اتوماسیون در تولید سنسورهاو کاربرد آنهاپاورپوینت اتوماسیون در تولید سنسورهاو...
آدمی و میکروبها 6صآدمی و میکروبها 6ص...
پاورپوینت ابزارهای راه اندازی اینترنت اینترانت اکسترانتپاورپوینت ابزارهای راه اندازی اینترنت...
ولت متر دیجیتال ۰ تا 30 ولت با AVRمقدمه ای بر داده کاوی
طرح درس پداگوژی(اینترنت
رشد اخلاق در نوجوانان و جوانان
ولت متر دیجیتال ۰ تا 30 ولت با AVR
ساعت دییجیتال با نمایشگر سون سگمنت
اسیلوسکوپ دیجیتال با AVR
طراحی گیت XOR با hspice
پروژه کنترل موتور DC با استفاده میکروکنترلر ATMEGA 16 با نرم افزارCodeVision همراه فایل Proteus
قانون اساسی
قارچهای عالی
قارچهای عالی (2)
قارچهای خوراکی صدفی60ص
قارچ
کلمات کلیدی :مبادرت میzwnj نمایند رخوردار میzwnj باشد پیش بستانی موزش پیش میzwnj نمایند میzwnj گردد مبادرت میzwnj میzwnj گردند کشور فرانسه میzwnj کودکان بستانی موزشی مدارس فرانسه نمایند
- ۹۶/۰۹/۱۳